Chicken Run va tenir molt d'exit quan va sortir l'any 2000 i explica les aventures d'un grup de gallines que es volen escapar d'una granja. Però més enllà de la història, que fins i tot pot semblar una mica còmica, la pel.lícula és sobretot una lliçó de lideratge. Quna l'hàgim vist, encetarem un petit debat i farem unes activitats.
Ara és hora de valorar els resultats obtinguts del 1r trimestre. N'esteu satisfets? Si la resposta és no, intentem analitzar el perquè.
Intenta raonar les qüestions següents:
He obtingut els resultats esperats?Justifica la teva resposta en qualsevol cas.
Veient els resultats del 1r trimestre, què puc fer per millorar el meu rendiment a partir d'ara?
Disposo de totes les eines necessàries per treballar i tenir èxit aquest 2n trimestre?Per què?
Quina responsabilitat tenen els altres en el meu rendiment acadèmic?Justifica la resposta.
Els conflictes sovint s'aborden de la pitjor manera: a crits
Avui parlarem dels conflictes i de com intentar resoldre'ls. No és fàcil posar-se d'acord amb els companys, amb el professor, amb la parella o dins d'una família mateix. Cal ser obert i tolerant per tal de trobar la millor solució per a tots. Mirarem aquest vídeo del programa Suma Positiva de TV3 i després el comentarem plegats.
S'acosta el final de trimestre i cal reflexionar. Com creiem que seran els resultats de la primera avaluació? Ens hem esforçat prou? Hi haurà sorpreses? Per contestar totes aquestes preguntes i altres, farem un petit qüestionari abans de saber els resultats i després.
Fa dues sessions vam formular aquesta pregunta i tothom, anònimament, la va respondre. Han sortit moltes coses, val a dir, més negatives que no pas positives. Intentem pensar, en positiu, com millorar allò que no ens agrada. Podem fer alguna cosa nosaltres perquè sigui millor?
Descansem una miqueta entre classe i classe
Bons professors: són de confiança i orienten bé
S'organitzen bones sortides
Aula de tecno i laboratori
Bona unió entre tot el professorat
No hi ha gaires conflictes
Bon ambient en general, ambient familiar
Hi ha molts diccionaris d'anglès
Bona relació entre els alumnes
Intercanvi amb la República Txeca
Model educatiu
Ubuntu als ordinadors
A cada aula hi ha un rellotge
Sistema global d'organitzacio entre professors, instal.lacions i alumnes
La pissarra de la nostre classe
Quantitat d'alumnes / classe
Masses incidències
A vegades no hi ha internet
Fred a l'hivern/ calor a l'estiu
Pati sense ombres, ni arbres, ni papereres, ni bancs
Mala distribució de la classe
Instal.lacions justes (barracons)
Patis massa curts
Lavabos bruts
Biblioteca amb més recursos
Classe mal aïllades
Espais massa petits
Els professors controlen massa
La pilota per jugar s'ha de portar de casa
A l'hora del pati fan sortir a fora dels mòduls
Hi ha humitats a les parets del barracó
Les portes no tanquen bé
Fa falta professors més estrictes
Els ordinadors de l'aula d'informàtica són massa vells
Professors més preparats tecnològicament i més ús dels recursos tic
A nivell de grup els alumnes fa falta que siguin més responsables, més madurs
En general els alumnes no miren pel bé comú, sempre pensen en ells mateixos
Aquest cap de setmana s'organitza el Gran Recapte del Banc dels Aliments. Aquesta és una fundació privada sense ànim de lucre amb l'objectiu de lluitar contra la fam al nostre país. Aquest cap de setmana, milers de persones col.laboraran en el Gran Recapte aportant els aliments que fan falta i també fent de voluntaris per a la recollida i classificació.
Aliments
Els productes que es recullen en aquesta campanya són els següents: llet, llegums, conserves de peix, oli, bolquers, detergents i productes d'higiene personal. Podeu consultar els punts de recollida en aquest enllaç.
Voluntaris
També fan falta voluntaris per informar i classificar els aliments en els punts de recollida següents: Supermercat Nuri de Bellcaire, Supermercat Pilar d'Albons i Supermercat Suma can Vidal. Els voluntaris haurien d'estar allà el dissabte del 10h a 13h del migdia. Qui hi estigui interessat, informeu a la direcció del centre.